Harman Kardon Go + Play II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon Go + Play II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

JeffreyTL 23-05-2013
Geschreven voor: Harman Kardon Go + Play II

Beste mensen, naar aanleiding van het lezen van verschillende vragen en reacties, ben ik maar van plan een recensie te schrijven om mensen van DE JUISTE INFORMATIE over dit product te voorzien.
Punt 1: De box heeft een RMS vermogen van MAX 60 WATT. De andere 30 WATT zal waarschijnlijk in de Bass zitten. (Let op! 60 WATT RMS is het maximaal vermogen, dus de kwaliteit van de muziek op een standje of twee lager is veel mooier/zuiverder maar wel zachter).
Punt 2: De box heeft geen 4 speakers, maar twee voor en één Woofer achter.
Punt 3: Wilt u batterijen kopen om de box portable te maken, dan moet ik u wel waarschuwen: Zorg voor minimaal 8x 5000 mAh Rechargeable batterijen. Waarom? De box verbruikt erg veel energie, dus op redelijk vol volume zullen de batterijen dan ook snel leeg gaan. Koopt u batterijen met minder mAh, dan zal de box binnen no-time leeg zijn. (Reken 2 uur op vol volume met 5000 mAh). Deze grap koste mij overigens wel destijds €125,- incl. 2x laadboxen.

Bert-N 22-06-2012
Geschreven voor: Harman Kardon Go + Play II

Ik was op zoek naar een iPhone geluidsbox voor de tuin(feestjes). Goed geluid was voor mij belangrijk. Ik wil stemmen en instrumenten, laag, hoog, goed kunnen horen en kan me slecht neerleggen bij halve oplossingen. Na het lezen van reviews, oa op deze site en andere, heb ik geluisterd naar de go + play II en deze ter plaatse vergeleken met andere app. Mijn partner en ik waren er snel over uit. Een erg goed geluid. We waren enorm onder de indruk. Klein kastje, maar erg goed! Wel jammer dat er geen (verwisselbare) accu in gaat die tijdens netvoeding vanzelf oplaad. Nu alleen losse (oplaadbare) batterijen. De afstandbediening vind ik niet zo handig, maar het dingetje doet het verder wel goed. Soms moet je toch op en iPohe/iPod kijken. Handig op te bergen in het vakje achterin. De gebruiksaanwijzing vind ik te beperkt. Sommige dingen moet je echt even zelf uitzoeken, zoals adapters en sommige knoppen afstandbediening alsmede opbergvakje voor de ab.

Robertjan5 27-04-2012
Geschreven voor: Harman Kardon Go + Play II

Na teleurstellende ervaring met de Arcam Rcube, de Harman gekocht en wat een verschil. Niet alleen qua prijs maar zeker qua geluid. Meer body/bass en beter vwbt midden en hoge tonen. Een echte aanrader!

luikyboy 24-09-2012

Kan je bevestigen of je deze Harman ook kan aansluiten op een PC om dan een beter geluid te krijgen dan van de PC zelf ( ik heb een Imac en wil ook daar van een betere geluidskwaliteit kunnen genieten )Zoek dus een combinatie Docking / luidsprekers voor PC .

ggroen 03-02-2012
Geschreven voor: Harman Kardon Go + Play II

Ik was op zoek naar een iPhone geluidsbox voor de slaapkamer en voor de vakantie. Goed geluid was voor mij het belangrijkste. Ik ben een muziekliefhebber, wil stemmen en instrumenten, laag, hoog, natuurlijk en goed kunnen horen en kan me slecht neerleggen bij halve oplossingen. Er is veel rommel te koop, sorry. Na het inlezen, oa op dit forum, en op hifi.nl heb ik geluisterd naar de go plus play micro. Ook al een erg goed geluid. Toen de veel betere GO + Play II laten komen en ik was en ben echt enorm onder de indruk. Klein kastje, vergeleken met m'n geluidsinstallatie eigenlijk niet veel geld. Maar erg goed!! Bij complexe muziek wint de installatie in de kamer nog. Maar er zijn nummers die op dit kastje beter klinken! Bassolo? Gitaar met stem? Echt goed. Symfonische rock of klassiek? Hangt van het nummer af... Maar altijd acceptabel, veel vaker erg goed.
Nadeel
Ik ben nu aan het denken of mijn installatie in de kamer zogoed is als ik altijd dacht.

JensV89 07-07-2011
Geschreven voor: Harman Kardon Go + Play II

Ik heb deze Ipod Dock al 3 dagen en ik ben er behoorlijk positief over. Het geluid is super maar als hij hard staat vervormd het een beetje. De Bass is ook heel goed bij alle volumes.
Er moeten 8 batterijen in maar die moet je zelf kopen (ze laden niet op als je ze op netstroom zet). Zelf vind ik een accu handiger.
Jammer genoeg is na 2 dagen de links achter woofer kapot gegaan, beetje jammer van zo'n duur ding.

Michael1111 25-11-2011

Jouw linker achter woofer is niet kapot, hier zit namelijk geen speaker. Als je met een lamp door de behuizing schijnt zie je dat er een afdekplaat achter zit. Een andere recensent werd dit ook duidelijk, nadat hij het apparaat retour had gekregen van Harman Kardon, zie hieronder:

In de winkel had ik een verkoper deze Go laten demonstreren toen de verkoper me vertelde dat het jammer was dat er een speaker was opgeblazen! He??
Inderdaad... een van de speakers gaf geen enkel teken van leven. Thuis gekomen bleek echter mijn eigen Go & Play met het zelfde probleem te kampen te hebben.
Forums gelezen, dealer gebeld en opgestuurd zeer tegen mijn zin in. maar wat blijkt....

Deze Harman Kardon heeft helemaal geen 4 speakers!!
Toen ik 'm na enkele weken terug kreeg zat er een foto bij die mij een kijkje in de binnenkant gunde...
En wel potverdorie.... 2 speakers waarvan via een tube de luchtdruk via de 3e speaker wordt afgevoerd en derhalve de bass versterkt. De 4e speaker is echter een dummy!! Er komt geen enkel geluidje uit want er zit helemaal niks. In mijn beleving hoort een dealer dat toch te weten of Harman Kardon mag daar in de beschrijving toch wel wat duidelijker over zijn.

simon no10 26-11-2011

Weer iemand of er nou echt verschil is te horen van een 60wat of een 90wat. Daar hoor ik niemand over .

CRO1980 05-07-2011
Geschreven voor: Harman Kardon Go + Play II

Ik zocht een mooie speakerdock voor de Iphone. Zondag wezen luisteren in de Apple store. Daar stond de Harman Kardon Go Play (I)(349 euro) en twee Bose sounddocks (299 en 599 euro) en een B&W Zeppelin Air (599 euro).

Alle apparaten besluisterd en een beslissing genomen.

Ik heb gekozen voor de Harman Kardon omdat de prijs/kwaliteitverhouding mij het meeste aansprak. Man, wat een geluid komt er uit dat ding! De Bose en de B&W Zeppelin zijn 2x zo duur, maar qua geluid maakt het elkaar niet zoveel. Ook las ik hier op de site erg tegenstrijdige berichten over de Bose, over de kwaliteit van het geluid en de hoge prijs.

Er zit enorm veel bas in: ik houd daar wel van. Misschien dat de meer kritische luisteraars dit een minpuntje vinden, maar al met al vind ik dit een prima apparaat.
Qua mogelijkheden zitten er niet zoveel toeters en bellen op. Geeft niets, het doet wat het moet doen, en dat is muziek afspelen. Er zit een handige afstandsbediening bij. Op het apparaat 3 knopjes: aanknop en twee volumeknopjes.

Verder kunnen er 8(!) batterijen in, zodat hij draagbaar is (door het uiterlijk is hij handig mee te nemen). Volgens het boekje moet ie 24 uur kunnen draaien op deze batterijen.

Ik heb overigen de Go + Play II gekocht. Net iets betere featurs dan de I. Deze kostte EUR 268,- en heb 'm online besteld.